حرکت کاروان پیاده ۱۷۰۰ نفری در مسیر مشهد مقدس به مناسبت ولادت امام رضا(ع) اولین گروه حج تمتع از فرودگاه مشهد اعزام شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد
سرخط خبرها

رئیس بیمارستان ولایت: مشهد قطب علمی جراحی عروق است

  • کد خبر: ۱۴۵۰۳۱
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
  • ۲
رئیس بیمارستان ولایت: مشهد قطب علمی جراحی عروق است
دبیر اجرایی کنگره جراحان عروق و رئیس بیمارستان ولایت مشهد از سطح بالای علمی و عملی جراحی عروق در این شهر خبر داد.

دکتر محمدمهدی کامیار در حاشیه اولین کنگره ملی جراحان عروق ایران در مشهد به شهرآرانیوز گفت: همایش علمی و کنگره جراحان عروق با حضور بیش از ۱۵۰ تن از پزشکان، متخصصان و جراحان مطرح کشور به مدت ۲ روز در بیمارستان ولایت برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به محور‌های این کنگره اعلام کرد: آخرین مطالعات علمی متخصصین در حوزه دسترسی‌های عروقی و پیوند‌های وریدی همراه با یافته‌های جدید بین المللی در این کنگره بررسی خواهد شد و بیمارستان ولایت به عنوان تنها مرکز تخصصی جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزبان این متخصصان خواهد بود.

 

 

وضعیت اسفناک تخصص جراحی تا پیش از انقلاب اسلامی

پدر علم جراحی عروق ایران در گفت و گویی اختصاصی با شهرآرانیوز عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جامعه پزشکی کشور فاقد متخصص بومی در جراحی بود و در پی پیروزی انقلاب و هنگام بازگشتم به کشور، از مدیران بهداری دولت موقت خواستم زمینه‌ای را برای آموزش و تربیت جراح ایرانی مهیا سازند.

دکتر محمدرضا کلانتر معتمدی ادامه داد: در آن دوران، بیش از ۶ هزار پزشک و جراح هندی در ایران بودند و این در حالی بود که می‌توانستیم از ظرفیت‌های علمی خودمان بهره‌مند شویم.

وی افزود: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و لزوم خدمت رسانی پزشکی به جبهه ها، به ویژه به مجروحانی که مشکلات عروقی شدید پیدا کرده بودند، با همیاری دکتر مرندی و مقامات وقت وزارت بهداری جمهوری اسلامی، کار آموزش و تربیت نیروی ماهر و متخصص را از همین مشهد آغاز کردیم و وعده من به مقامات درمانی کشور، آموزش حداقل ۳ جراح در هر مرکز استان بود.

کلانتر معتمدی تاکید کرد: اکنون ایران را قطب آموزش و تخصص جراحی عروق می‌دانند و اروپائیان حرفی در این زمینه ندارند و خواستار آن بودند تا تحت آموزش ما قرار گیرند. اما من به عنوان کسی که آموزش جراحی عروق را پس از انقلاب اسلامی در ایران راه اندازی کردم، همچنان معتقدم باید به سطحی از کیفیت و کمیت آموزش جراحان ایرانی برسیم که انتقال دانش و تجربه مان سبب پیش افتادن کشور‌های اروپایی از ما نگردد.

گفتنی است در حاشیه این کنگره قرار است از نیم قرن خدمات علمی دکتر محمدرضا کلانتر معتمدی به عنوان پدر جراحی عروق ایران تجلیل به عمل آید و سایر پنل‌های تخصصی نیز عصر امروز و صبح فردا (۲۳ دی ۱۴۰۱) در بیمارستان ولایت مشهد برگزار گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قلی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
0
کاش میشد شکایتها رو هم اینجا از این بیمارستان بی سرو سامان کرد که به گوش مسولینش برسه شاید ترتیب اثری بدن واقعا برا جامعه سلامتمون متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
کاش شکایت ها هم درج و پیگیری می شد
بیمارستانی با کادری بی تربیت و بی ادب از دکتر آورژانس گرفته تا پرستار و خدمه همه هم طلبکار. به خدا مردم بی سواد نیستن حالی شون میشه مريض با ریسک قلبی بالا و مسن بلافاصله بعد جراحی سخت به بخش نمیاد و مرخص نمیشه! مریض با فشار بالا و تنفس پایینو مرخص نمی‌کنند! خدا ازتون نگذره! تا عمر دارم لعنتتون میکنم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->